Gsterilen sonular: 1 ile 2 ve 2

Konu: 3 Zamanl Motorun alma Prensibi

  1. #1
    135 hp (horse power) BaSSaR - ait Kullanc Resmi (Avatar)
    yelik tarihi
    Apr 2008
    Ya
    28
    Mesajlar
    160
    Teekkrler
    0
    Toplam 0 Teekkr 0 Mesajna
    Tecrbe Puan
    70

    Standart 3 Zamanl? Motorun ?al??ma Prensibi

    Alman m?hendis ve mucit Felix Wankel taraf?ndan icat edilen ve geli?tirilen bu motorda silindir diye tabir etti?imiz, pistonun i?inde hareket etti?i yap?, asl?nda kesinlikle bir silindir de?ildir, daha ?ok elipsoidal (elips profilli) bir yap?ya benzerli?i vard?r. Zaten piston da klasik silindirik pistona hi? benzemez. Bombeli kenarl? bir ??gen ?eklindedir. Piston bu elipsoidal hazne i?inde d?n?? yapar. Pistonun bu farkl? hareketi neticesi bu motorlara d?ner pistonlu motorlar denilmi?tir.

    Motoru di?er motorlardan ay?ran ?nemli ?ekilsel farkl?l??? sayesinde ?ok farkl? bir ?al??ma d?ng?s? vard?r. Normalde en ?ok kullan?lan 4 zamanl? benzinli motorlarda krank milinin her iki devrinden birinde ate?leme yap?l?r. Bu motorlarda ise pistonun her tam d?n???nde tam 3 ate?leme yap?l?r !. Teorik olarak ayn? hacme sahip 4 zamanl? motorun 6 kat? g?? ?retmesi beklenir (pratikte bu olay?n ger?ekle?memesi normaldir).

    Kenarlar? d??b?key olan ??gen bi?iminde bir pistonu(!) vard?r.Pistonun merkezinde bir i? di?li bulunur. Pistonun i?inde d?nd??? silindir(!) eliptik bir yap?dad?r. Pistonun ??gen kenarlar? silindirin i? y?zeyine temas ederek d?ner. Bu hareket s?ras?nda d?nme ekseninin merkezindeki krank di?lisini ?evirir. Yap?lar?nda supap bulunmaz. Pistonun her ?? kenar y?zeyi ?al??ma an?nda ayn? anda bir i?lem ger?ekle?tirir.

    a?a??daki animasyonda ?al??ma sistemini g?rmek m?mk?n



    Zamanlar?:

    Emme zaman?: Pistonun bir y?zeyi ile silindir aras?nda kalan bo?luk sayesinde emme deli?inden hava-yak?t kar???m?n? emilir.

    S?k??t?rma ve ?? (Ate?leme) zamanlar?: Piston, d?n??? sayesinde kar???m? iki k??esi ve silindir y?zeyi aras?nda s?k??t?rmaya ba?lar. Piston kenar?n?n silindir y?zeyine en ?ok yakla?t??? an (hacmin en darald??? an) bujiler taraf?ndan kar???m ate?lenir. A???a ??kan y?ksek bas?n? ve s?cakl?ktaki gazlar pistonu egzoz deli?ine do?ru d?nmeye zorlarlar.

    Egzoz zaman?: Pistonun d?nme hareketi, egzoz deli?ine yakla?an kenar?n hacminin daralmas?na neden olur. Bu daralma an?nda egzoz deli?inin ?n? yanm?? gazlar?n ??k??? i?in a??lm??t?r ve gazlar bas?n?la d??ar? at?l?r.

    Avantajlar?:
    1- ??ten yanmal? - patlamal? motorlar ars?nda en y?ksek g?? / a??rl?k oran?na sahiptir.
    2- Supap, krank mili gibi karma??k ve g?? ?retilebilen yap?lar i?ermedi?inden daha k???k, basit ve hafif ?retilebilirler.
    3- Pistonun her devrinde ?? ate?leme yapabildiklerinden g??leri y?ksektir.
    4- Sars?nt? ve g?r?lt? seviyeleri d???kt?r.

    Dezavantajlar?:
    1- Piston ve silindir di?er motor t?rlerine g?re zor ?artlara (y?ksek s?cakl?k ve bas?n?) ?ok daha fazla maruz kald???ndan a??nmalar? daha h?zl? olur.
    2- Yap?lar? iki zamanl? motorlara g?re daha karma??k oldu?undan k???k ara?lara uygulanmalar? pek pratik ve ekonomik de?ildir.
    3- A??nma problemi o kadar b?y?kt?r ki, belki uygulanabilirliklerinin ?n?ndeki en b?y?k engeldir.

    Sonu?:
    Wankel motoru ilk pratik uygulamas?n? 1960'l? y?llarda bulmu? ve alman NSU firmas? taraf?ndan baz? ara?lara (NSU RO-80) uygulanm??t?r. Daha sonra di?er firmalar taraf?ndan da denenen bu motor k?sa ?mr? nedeniyle pek tercih edilmemi?tir. G?n?m?zde bir Japon otomobil ?reticisi olan Mazda, RX7 modelinde bu motoru kullanmaktad?r. Seramik gibi a??nmaya daha dayan?kl? malzemeler sayesinde motor ?mr? ve verimlili?i art?r?labilmi?tir. Yine de y?ksek g?? / a??rl?k oranlar?na ihtiya? duymayan ve dayan?m gerektiren ara?lar i?in pek de uygun olduklar? s?ylenemez. Pistonlar? ??genden farkl? olarak tasarlananlar? da vard?r ancak ?al??ma prensipleri de?i?memi?tir.
    Alnt ile Cevapla Alnt ile Cevapla Share with Facebook (0)

  2. #2
    135 hp (horse power) BaSSaR - ait Kullanc Resmi (Avatar)
    yelik tarihi
    Apr 2008
    Ya
    28
    Mesajlar
    160
    Teekkrler
    0
    Toplam 0 Teekkr 0 Mesajna
    Tecrbe Puan
    70

    Standart Cevap: 3 Zamanl? Motorun ?al??ma Prensibi

    ?rnek Olarak...
    suzuki wankel motoru kullanm?? (3 zamanl? )

    RE5 Rotary 1976
    Overall Length: 2 210 mm (87.0 in)
    Overall Width: 870 mm (43.3 in)
    Overall Height: 1 170 mm (46.1 in)
    Wheelbase: 1 500 mm (59.1 in)
    Ground Clearance: 170 mm (6.7 in)
    Dry Weight: 229 kg (507 lbs)
    Engine type: 497 cc Water-cooled two-barrel rotary. 62 hp/ 16,500 rpm, 54.9 ft-lb/ 13,500 rpm.
    Alnt ile Cevapla Alnt ile Cevapla Share with Facebook (0)

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

u an 1 kullanc var. (0 ye ve 1 konuk)

Benzer Konular

  1. ite size motorun kral .....
    By Uur Digan in forum Marka Model Sohbetleri ve 2.El vs..
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 23-05-2009, 17:59
  2. Motorun kn saklanmas
    By 2 fast 4 u in forum Bakm,Onarm,Servis
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 01-12-2008, 17:31
  3. 2-4 zamanl motor nedir ?? Nasl alr ?
    By 2 fast 4 u in forum Her Telden eitli Web Beslemeleri
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 23-10-2008, 22:56
  4. motorun vergi borcunu sorgulama
    By 2 fast 4 u in forum Her Telden eitli Web Beslemeleri
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 23-10-2008, 12:35
  5. Motorun Yararlar
    By Gzde in forum Marka Model Sohbetleri ve 2.El vs..
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 05-06-2008, 12:42

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Ykleme Yetkiniz Yok
  • Mesajnz Deitirme Yetkiniz Yok
  •  
mcafe gvenli site norton gvenli site Review www.turkiyemotosiklet.org on alexa.com